רפואת שיניים דיגיטלית

סתימות לבנות – רק נשמע פשוט

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר ברפואת השיניים המודרנית היא סתימה, או שחזור בשפה המקצועית. לכאורה הטיפול נראה לגמרי לא מסובך ולא מעורר שאלות, אבל כמה פרטים קטנטנים בהחלט יכולים להשפיע על התוצאה: האם השחזור יחזיק מעמד 15 שנים ולא יגרום כאבים למטופל או שכבר אחרי שנה המטופל יצטרך לחזור לרופא לטיפול שורש?

מה הפתרון לבעיה? סכר גומי! סכר גומי זאת יריעת לטקס שנמתחת על מסגרת ומבודדת את חלל השן המטופלת.

לכתבה המלאה – לחץ כאן

איך מתגברים על חרדה דנטלית?

חרדה דנטלית היא תופעה רווחת של פחד מטיפולי שיניים הגורם לאנשים להימנע מטיפולים. למרבה האירוניה, החרדה שגורמת לאנשים להדיר רגליהם ממרפאות השיניים, מחריפה את מצבם.

ממה נובעת חרדה דנטלית?
כל מפגש עם רופא שיניים מלווה ברמת חרדה מסוימת. הפחד מן הכאב כמו גם הצורך לשכב על הכסא, לפתוח את הפה ולא לראות מה שהרופא עושה הוא בעייתי לרוב האנשים בעקר בשל החשש מאובדן השליטה. אבל חרדה דנטלית אמיתית, כזאת שמונעת מהאדם לפנות לרופא שיניים גם במצבים של כאב, מתחילה בדרך כלל כתוצאה ממפגש לא נעים עם רופא חסר סבלנות שאינו רגיש למצוקת המטופל.

טיפולי שיניים באמצעות גז צחוק

מבוגרים וילדים רבים סובלים מחרדה דנטלית. הילדים חוששים ממראה הרופא בחלוק, המכשירים, החיטוט הלא נעים בפה ומן הכאב. אחד האמצעים המודרנים להפחתת החרדה במסגרת רפואת שיניים הוא שימוש בגז צחוק.

מהו גז צחוק?
גז הצחוק הנקרא גם נייטרוס אוקסיד הוא גז משולב עם חמצן. מניחים מסכה קטנה על האף ומזרימים חמצן נקי אל דרכי הנשימה, במשך כמה דקות. לאחר מכן מגבירים את אחוזי גז הצחוק ובסוף שוב מזרימים לו חמצן נקי.

איך משפיע גז צחוק ומהם יתרונותיו?
ההשפעה של הגז על הגוף היא מיידית. נשימת התערובת מרגיעה את הגוף והילד חש נינוח ורפוי. הילד נמצא בהכרה לאורך כל הטיפול, הרפלקסים שלו פועלים והוא יכול לתקשר עם רופא השיניים. גז הצחוק גורם להפחתת החרדה, הפחתת הכאב, טשטוש ושוני של תפיסת הזמן.

האם גז הצחוק בטיחותי ?
השימוש בגז צחוק במסגרת רפואת שיניים לילדים בטוח לחלוטין. החומר עדין והרופא נותן אותו בצורה מדורגת ומבוקרת. החומר נפלט במהירות מהגוף והוא אינו ממכר. מכיוון שהילד בהכרה מלאה הוא יכול לשתף פעולה באופן מוחלט עם הרופא.

למי נועד גז הצחוק?
למבוגרים וילדים הסובלים מתופעת חרדה דנטלית. רפואת שיניים לילדים כוללת שימוש בגז צחוק גם עבור ילדים בני 5 ומטה, ילדים שקשה להם לשבת זמן ממושך ולסובלים מרפלקס הקאה חזק.

גז צחוק הוא בטוח לשימוש, מפחית חרדות ועוזר לשמור על פה בריא.

שתלים דנטליים- חוזרים למראה הטבעי

רפואת השיניים האסתטית מציעה מגוון אפשרויות שיקום גם למי שאיבד את רוב שיניו מסיבות כאלה ואחרות. שתלים דנטליים מהווים פתרון מושלם בזכות המראה הטבעי שמתקבל, יכולת הלעיסה האיכותית והאפשרות לקשור אליהם יותר משן אחת

הלבנת שיניים

לא מזמן אחת המטופלות שלי התלוננה בפניי על שיניה שהפכו לצהובות.
"אולי תעשי הלבנת שיניים?" הצעתי לה.
כמובן שההצעה עוררה מצדה שאלות רבות:
"זה לא מזיק? זה לא כואב? זה באמת עוזר?"